Case study:
zastosowanie w Digital Marketingu
„Reklama ściągną uwagę, ale cena blokuje decyzję. Nie chciemy konkurować ceną, tylko ułatwić klientom zakup tego, czego naprawdę chcą.”

płatności TubaPay w digital marketingu

Wyzwanie Partnera: skalowanie sprzedaży bez stosowania obniżek cenowych

Historia tego Partnera jest podobna do wielu przypadków, z którymi przychodzą do nas Sprzedawcy. Oferta Partnera, która rozwiązuje realne potrzeby Klientów, budzi zainteresowanie, kampanie reklamowe generują kliknięcia bez finalizacji zakupów mimo wielu testów i optymalizacji, a na końcu w komentarzach i rozmowach z Klientami Partner obrywa tekstami „Fajne, ale drogie”, „Może kiedyś”. Tymczasem wszystkie ceny usług Partnera są adekwatne do jakości oraz ponoszonych kosztów, wymaganej marży oraz planów biznesowych Partnera. Nadrzędnym celem Partnera jest zwiększanie sprzedaży drogich produktów.

Jak Tuba dowozi
wartość Partnerowi?

krótkie i długie harmonogramy płatności klientów

Naszą propozycją dla tego Partnera było włączenie do jego oferty oraz komunikacji marketingowej - bezpłatnego podzielenia płatności Klientom rozważającym zakup na wybraną przez Partnera ilość miesięcy. Partner początkowo wybrał dla swoich Klientów harmonogramy płatności 3 i 6 miesięcy, ponieważ chciał zoptymalizować koszty oraz efektywność otrzymywania pieniędzy. Efekt? Większa liczba Klientów decydowała się na dokonanie zakupu tu i teraz.

Pomimo zwiększenia sprzedaży jego analityka strony www wskazywała, że nadal bardzo duża ilość Klientów pozostaje wyłącznie tylko oglądającymi ofertę usług Partnera. W takiej sytuacji zazwyczaj problem tkwi w prostej regule świata sprzedaży. Podział kwoty w tym przypadku 8 000 zł na maksymalnie 6 miesięcy to dla Klienta decyzja: czy 1 333,33 zł miesięcznie jest dla niego akceptowalną kwotą, aby zdecydować się na ten zakup.

W grę wchodzi bardzo dobrze znana w świecie e-commerce wygoda zakupów i dodatkowo wrażliwość cenowa Klientów. Zdecydowanie wygodniej wydawać miesięcznie 333,33 zł niż 1 333,33 zł, niezależnie od tego czy dysponuje się środkami. Tym samym nasz Partner zdecydował się na aktywację dłuższych harmonogramów płatności dla Klientów tj. 12, 18 i 24 miesiące. Różnica w ilości dokonanych transakcji była znacząca i zrekompensowała wyższe koszty ponoszone przez Partnera z tytułu dłuższych harmonogramów podzielenia płatności przez Klientów

hej@tubapay.pl

jesteśmy nadzorowani przez

KNF
© 2011-2025