Partner trafił do nas w wyniku poszukiwania alternatywnego rozwiązania do płatności ratalnych. Główną potrzebą, którą miało realizować nowe narzędzie było umożliwienie bezpłatnego podzielenia płatności dla większej liczby Klientów niż możliwe to było w tradycyjnych ratach.
Partnerowi doskwierało poczucie, że około 70% Klientów podejmujących próbę zakupu nie przechodzi weryfikacji. To z perspektywy tego Partnera dość znacząca utrata przychodów oraz nieefektywność kampanii marketingowych - poniesione koszty marketingu na grupę Klientów niemogących zrealizować zakupu.
Celem Partnera było osiągnięcie 100% poziomu sprzedaży dla Klientów zainteresowanych podzieleniem płatności. Po dłuższej rozmowie i uwzględnieniu wszystkich potrzeb Partnera zdecydowaliśmy wspólnie, że najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie zastąpienie klasycznych płatności ratalnych realizowanych przez bramkę płatności kilkoma wariantami naszych usług funkcjonującymi równolegle - tj. rozliczeniami cyklicznymi z gwarancją i bez gwarancji.
Skuteczność Partnera w zakresie akceptacji Klientów wzrosła do 75%, przy zachowaniu pełnej gwarancji terminowego otrzymania środków. Aby jednak umożliwić Partnerowi dotarcie do pozostałych 25% Klientów, którzy nie zostali zakwalifikowani do rozliczenia cyklicznego z gwarancją, nasz system przypisał ich do klasycznego rozliczenia cyklicznego bez gwarancji - najprościej ujmując trafią oni do naszej usługi, ale z otrzymaniem wpłaty cyklicznie, dopiero gdy TubaPay uzyska wpłatę od Klienta.
Na tym etapie Partner wyraził obawę o ryzyko utraty części środków, gdyż wskazana dodatkowa opcja nie gwarantuje ich wpływu w wymaganym terminie. Z drugiej strony pozwala ona diametralnie zwiększyć akceptowalność Klientów, aż do 100% osób zainteresowanych zakupem.
Brak gwarancji wpłaty może na pierwszy rzut oka wydawać się niekorzystny, ale w praktyce wygląda to znacznie lepiej. Skuteczność odzyskiwania cyklicznych środków przez TubaPay w tej formule wynosi od 70 do 90% (w zależności od ustalonej z Partnerem polityki) i dotyczy tylko około 25% Klientów – nie wszystkich. Co istotne, ta opcja pozwala znacząco zwiększyć skalę sprzedaży i obniżyć koszty pozyskania Klientów, nawet jeśli u części z nich wystąpi opóźnienie w płatnościach. Tym bardziej, że usługa ta działa równolegle z wypłatami gwarantowanymi i obejmuje jedynie niewielką część całkowitej sprzedaży.
Partner miał możliwość samodzielnego określenia jakości Klientów kwalifikowanych do zbioru rozliczeń cyklicznych bez gwarancji. W efekcie Klienci mogli dokonać zakupu zgodnie z oczekiwanym przez Partnera poziomem, zamiast napotykać ograniczenia w możliwości podziału płatności, którą byli zainteresowani. Dzięki temu Partner zachowuje kontrolę nad ryzykiem potencjalnej utraty środków. Cały proces hula automatycznie, w oparciu o wcześniej zdefiniowane kryteria. Finalnie nasz Partner po analizie zdecydował się na przetestowanie tej usługi przez okres 90 dni. Strach przed nowym rozwiązaniem zniknął, gdy Partner zobaczył pierwsze 21 przelewów więcej :)