Case study:
Training & Wellness
„Kupowali, podpinali kartę i uruchamiali płatność, ale jej później nie kontynuowali i w miarę upływu czasu - znikali.”

płatności TubaPay w branży wellness

Wyzwanie Partnera: nieprzewidywalność związana z wpływami środków pieniężnych i niestabilna płynność finansowa firmy

Model biznesowy Partnera wymusza przyjmowanie przez niego zapłaty od Klientów poprzez płatności cykliczne z uwagi na powtarzalność dostarczania usług. Jednocześnie model ten pozwala mu wyeliminować konieczność jednorazowej zapłaty przez Klienta wysokiej kwoty z góry za cały okres usług np. 6 lub 12 miesięcy przyczyniając się do poprawy sprzedaży usług.

Klienci chcieli kupować usługi Partnera – ale nie chcieli terminowo płacić, co miesiąc lub odpinali kartę płatności i porzucali kontynuację zakupu. Budżet firmy był nieprzewidywalny, ponieważ z dużej sprzedaży, po kilku miesiącach pozostawała niewielka ilość Klientów kontynuujących regularne płatności.

To powodowało, że płynność finansowa biznesu Partnera często była zachwiana. Czasu i tak było zawsze mało, a kolejne pomysły, aby zwiększać sprzedaż pożerały go coraz więcej generując dodatkowe koszty. Partner wyrażał również obawę przed wpadnięciem w narastające błędne koło - próby uszczelniania bieżących, brakujących wpłat poprzez generowanie większej ilości nowej sprzedaży, przy jednoczesnym ryzyku wysokiej utraty przyszłych płatności, mogą zamiast zamierzonej stabilizacji biznesu zaprowadzić Partnera do spirali dalszych strat i pogłębiania się niepewności. Tutaj potrzebna jest przewidywalność wpływów i usługa skutecznego egzekwowania płatności od Klienta zgodnie z deklarowanym zakupem i cyklem dostaw usługi.

Jak Tuba dowozi
wartość Partnerowi?

przyspieszone wypłaty cykliczne TubaPay

Słysząc to wszystko wiedzieliśmy, że mamy do rozegrania przede wszystkim kwestię dostarczenia Partnerowi środków finansowych na tu i teraz, aby jak najszybciej poprawić stabilność jego biznesu. Zastosowaliśmy konfigurację naszych usług dającą Partnerowi 100% gwarancję otrzymania wpłat od Klientów za płatności cykliczne.

Gwarancja ta wyeliminowała obawy Partnera dotyczące nieterminowych lub utraconych przyszłych płatności cyklicznych. Co więcej, usługa gwarancji wpłat cyklicznych w TubaPay daje ponad 2-krotnie większą ilość Klientów niż przy stosowaniu tradycyjnych rat charakteryzujących się dużą ilością odrzutów. Ponadto proces i doświadczenie zakupowe Klienta są zbliżone do zwyczajnej cykliczności z karty, a nie długie i żmudne jak w przypadku tradycyjnych rat.

Przyspieszyliśmy też harmonogramy przelewów do Partnera, w efekcie otrzymał on znaczną część środków od razu po dokonaniu sprzedaży (50%), a resztę środków w miesięcznych transzach. Jednocześnie płatności Klienta pozostały cykliczne w okresie np. 12 miesięcy, zaś Partner otrzymał środki w ciągu 6 miesięcy (z czego 50% od razu).

Całość ruchów po stronie Tuby zamknęliśmy w tym samym dniu, w którym Partner podpisał z nami umowę współpracy. Zaś aktywacja usług TubaPay po stronie Partnera odbyła się poprzez szybką instalację naszej gotowej wtyczki dla WooCommerce w kilka kliknięć.

hej@tubapay.pl

jesteśmy nadzorowani przez

KNF
© 2011-2025